torsdag 6 januari 2011

UFO-blogg

Har precis skickat in min anmälan till 12 under 12 under 2011.
Känns precis som min grej.
Jag ska nog börja med ett av mina segaste UFO:n, nämligen ett par nålbundna sockar som har legat till sig i en si så där 7 år. Om jag minns rätt är det bara en häl kvar...

Jag har även ett otal sock-projekt som ska åtgärdas, men som liksom aldrig blir klara. Jag har försökt vara abmitiös och rivit upp själva sockdelen på utslitna sockar för att kunna återanvända skaftet. Det får väl bli min UFO-följetong

Just nu jobbar jag på ett annat segt projekt, nämligen min väv. Har just gjort klart randningen för en blå-vit matta med slarvtjäll och ska precis slå in det första inslaget. Håll tummarna för att det blir bra.

1 kommentar:

  1. Tack! Potensgivarna lät som en intressant bok. Den är lånad nu.

    Jag har en bok av Arto Paasilinna; Kollektivt självmord. Den var helt okej, men jag blev tydligen inte sugen på mer. Kanske var det för att jag läste Nick Hornbys Fallhöjd nästan samtidigt och den också handlade om folk som skulle ta livet av sig... Annars vet jag att både min mormor och faster gillar Arto, så det finns en del böcker att låna...

    SvaraRadera