torsdag 27 januari 2011

Aj, aj, aj

Igår förtjänade jag lite tyck-synd-om.
Mitt ena bröst värkte så jag höll på att smälla av. Kändes som ett enormt blåmärke.
Ringde sjukvårdsupplysningen och frågade vad jag skulle göra. De slussade runt mig i ett par timmar för att sedan tycka att det nog inte var så farligt. Det var ju bara lite mjölkstockning och det kunde man ju avhjälpa själv.

Jag fick dock rådet att ringa till amningshjälpen. Fick där prata med en fantastisk människa som helhjärtat tyckte synd om mig och verkligen försökte hjälpa till. Hon gav mig telefonnumret till något som heter amningscentrum på SÖS dit jag ringde för konsultation.
Där sade de sade att jag absolut måste få någon som tittade på mitt bröst, ju fortare desto bättre. De hade egentligen inga tider förrän på måndag, men efter en si så där tio minuter så ringde sköterskan upp igen och berättade att de hade lyckats skaka fram en tid åt mig idag.

Fantastiska människa!

Så nu är jag strax på väg.
Sonen får vara med Pappa på jobbet idag. Det verkade så jobbigt att åka till sjukhus samtidigt som Lilleman lever rövare i barnvagnen. Tacksam för att det gick att lösa på annat sätt.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt för dig med bra hjälp, hoppas du får veta vad det är!

    SvaraRadera
  2. Ajaj, låter inte alls kul. Men underbart att få sån hjälp. Sjukvårdspersonal som tar en på allvar och verkligen bryr sig är guld värld. Man är sårbar ändå när man inte mår bra.
    Hoppas du får lika bra hjälp fortsatt och att du mår bättre snart.

    SvaraRadera