onsdag 5 januari 2011

Trött mamma och trött barn

En trött mamma och ett trött barn blir sällan bra. Igår gick det inte alls och jag var beredd att stänga in barnet i ett rum och mig i ett annat för att undvika katastrof.
Idag funkade det däremot över förväntan och vi åkte lite pulka med Hanna och Tesla. Fy vad jag har blivit harig. Helt plötsligt var det läskigt att åka för fort ner för backen, även när jag var ensam. Det måste bara betyda att jag inte är van, det var ju ändå fem år sedan jag åkte senast. Jag måste nog öva lite på att åka fort. Mitt tefat får följa med nästa gång, men då får inte barnet åka med. Han skulle bara flyga av...

Nu är jag så trött att ögonen faller ihop. Det jobbiga är att någon måste fixa lite middag åt mig. Visserligen är det bara att värma på resterna från igår, men det måste ju göras.
Jag vill inte!

1 kommentar:

  1. Tänk att vi har precis samma ide om garn in och ut, skall också göra en sådan tabell på min blogg. Tack, kul nu har jag hittat en ny blogg till, ha en fortsatt sskön helg/Marie

    SvaraRadera