måndag 15 november 2010

Mycket att göra

Jag borde ha lagt upp en bild med mina inköp från syfestivalen vid det här laget.
Det har jag, som synes, inte gjort.
Fy mig.

Till mitt försvar ska sägas att jag var sjuk hela förra veckan och inte hade ork för någonting.
I fredags kom dessutom mina föräldrar på besök och då hade jag inte tid med något bloggande. När de är här vill man ju umgås och inte sitta och knacka på datorn.

Jag har i alla fall börjat på min tröja som jag köpte garn till på mässan. Garnet har en förmåga att tova ihop sig, men det blir en jättevarm och mysig tröja när det blir klart. Ska bara bestämma mig för hur lång jag vill ha den.

När Mamma och Pappa åkte hem idag så skickade jag med en jättepåse med tygbitar till min bror. Det var säkert fem-sex kilo linne, ylle och bomullsspillbitar. Det slank med en och annan skinnbit också om jag inte minns aldeles fel... Jag hade sparat dem till mina medeltidsinspirerade syprojekt, men har nu insett att jag inte kommer att ha några sådana projekt på länge och då är det onödigt att ha alla tygbitar liggande. Dessutom vet jag att min käre bror kommer att ta väl hand om mina älskade tygbitar. Han har mer tid för skojiga små syprojekt än jag nu mera...
Han fick också en påse med broderigarner och lite tunna lingarner som jag av någon anledning har införskaffat och aldrig kommer att använda.
Hoppas att det kommer till nytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar