måndag 8 november 2010

Förkylning och Symässa

Jag har varit på symässa.
Jag har varit duktig.
Jag köpte bara det som jag åkte dit för att köpa: garn till en kofta (blev till en tröja, men ändå) och knit pro-stickor.

Eller... Nja... Det blev garn till en kofta (tröja) och till en sjal. Kunde inte riktigt förmå mig till att köpa det (jätte) dyra garnet till en hel tröja så det fick bli en härva av det till en sjal och fem härvor av det inte fullt så jättedyra garnet till tröjan. Det blev dyrt ändå, men ekologiskt och svenskt blev det i alla fall, precis enligt miljölöftet. Dessutom stödde jag med det köpet en av sveriges alla småföretagare och det är ju alltid bra.

Några riktiga impulsköp blev det faktiskt inte, om man bortser från två par überbilliga ullsulor (20:-/par), några mönster (delade kostnaden med svärmor) och några förpackningar fudge (mums!). Duktiga jag!

Men nu har jag blivit redigt förkyld.
Jag var förkyld redan i lördags, men jag hade inte hjärta att ringa svärmor och säga att jag inte kunde åka med till syfestivalen. Jag kämpade mig upp och iväg, trots en misstänkt feberaktig känsla i kroppen. jag överlevde dagen men fick sota för det igår då jag låg däckad i princip hela dagen. Samma sak idag, men efter att ha haft att göra med världens gosigaste lilla son idag så känner jag mig mycket piggare. Det är nåstan så att halsen också har slutat kännas som en nåldyna.
Tur att det finns te!

Imorgon ska jag och sonen upp till kyrkans öppna förskola. Det är så himla mysigt där. Lagom mycket folk och härliga pedagoder. Dessutom har de världens bästa byggklossar där =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar