måndag 15 november 2010

BVC - *suck*

Lilleman har fått utslag.
Hörde av mig till BVC för en månad sedan och frågade vad vi skulle göra.
Svaret:
- Små barn får utslag. [Jaha?]
- Det är inget att oroa sig för. [Inte?]
- Smörj bara så ska du se att det ger med sig.[Okej.]
- Äter du mjölkprodukter? [Va?]
- De brukar säga att man ska undvika mjölkprodukter. [vilka "de" kan man ju undra... förståsigpåarna kanske? De brukar ibland hänvisa till någon som skrivit någon bok. Det kanske är han som sagt detta också?]

Var på BVC för två veckor sedan för att få vaccin och passade då på att fråga om utslagen igen.
Svaret:
- Små barn får utslag. [nej, små barn får små röda prickar, de blir inte rosarött leopardfläckiga]
-Det är inget att oroa sig för. [Jo det är det visst! Speciellt när utslagen bara blir fler och fler och stärre och större]
-Smörjer du honom med något? [Ja, naturligtvis. Vad tror du? Jag låter väl inte mitt barn ligga med torrsprickor över hela kroppen heller.]
- Äter du mjölkprodukter? [Ja, tänk för att jag gör det. Det gjorde ju ingen skillnad när jag gjorde uppehåll med mjölkprodukter i två veckor på ert initiativ. Han får INTE utslag av att jag äter mjölkprodukter!]


Ringde idag till BVC för att be om en läkartid.
Svaret:
- Du får en tid imorgon. [Bra!]
- Äter du mjölkprodukter? [*suck*]

Vadan detta tjat om mjölkprodukter?
Jag kan köpa att de föreslog att jag skulle prova att inte äta mjölkprodukter när Lilleman hade så ont i magen för ett par månader sedan, men jag kan inte förstå att de tjatar om det fortfarande.
Jag känner mitt barn och ser att det inte är mjölkprodukterna som är felet. Jag tror snarare på någon form av kontaktallergi. Kanske är det tvättmedlet ändå? Jag tycker att jag inte har ändrat på något och jag har för säkerhets skull tvättat alla barnkläderna en gång utan tvättmedel. Nå ja.. Läkaren kanske är lite mer inriktad på utslagen och inte på huruvida mina mjölkvanor helt plötsligt borde ändras.

1 kommentar:

  1. Schemaläggningsfunktion = När du skriver ett inlägg kan du klicka på "Alternativ för inlägg" och välja vilken tidpunkt du vill att det ska publiceras. Tog mig två år att hitta funktionen.

    SvaraRadera