torsdag 31 mars 2011

Inte min dag idag...

Idag har det verkligen inte varit min dag. Det började med att sonen rev ned en blomma som landade på tjocka ullmattan, vilket resulterade i att jag fick uppfinna ett bra sätt att rensa mattor från fuktig jord. Därefter vägrade sonen att sova förmiddag, trots att han var riktigt trött och mycket gnällig. Efter en snabbladdning av batterierna på en si så där tre minuter så tyckte han att han skulle vara vaken i flera timmar till. Det tyckte inte jag, men som bekant så räknas inte mammors åsikter i sådana lägen och jag fick snällt rätta mig efter barnets vilja. När det var dags för middag lyckades jag hälla ut hälften av pastan i slasken när jag skulle slå av vattnet. Perfekt. Det hade ju varit en sak om slasken hade varit tom, men eftersom jag inte hunnit diska på ett par dagar så stod det en hel del disk där. jag lyckades rädda en del, men mycket fick jag fiska upp ur blötlagda grötkastruller och annat för att sedan kasta i komposten. Strax därefter välte jag ut en burk med fryst majs över hela köksgolvet. Majskorn är ena hejare på att sprida sig, bara så att ni vet. Till råga på allt går jag och småfryser och känner mig sur och grinig. Skulle egentligen vilja ha en egen skrubb att gömma mig i så att jag inte råkar bita huvudet av någon oskyldig förbipaserande. Ska uppdatera garnstatusen i alla fall... Det kanske får mig på lite bättre humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar