fredag 4 mars 2011

Dagen som gått

Idag har det regnat.
Inte hela dagen, men en del av den.
Är det bara jag som inte gillar när det regnar i början av mars? Det ska ju fortfarande vara vinter då.
Eller är jag kanske kvar hemma hos Mamma och Pappa och i min föreställning att det alltid ska vara vinter fram till mitten av april? Åtminstone känns det som om det alltid var så när jag var liten.

När det regnar får man fika.
Det gjorde vi idag.
Jag, sonen och makens näst yngsta kusin (hon är 10 år) åkte till Sigtuna och fikade på Tant Brun. Det var jättemysigt.
Därefter handlade vi lite te och tittade i butiker en stund innan vi åkte hemåt igen.
Teerna lade jag i min ryggsäck vilket medförde att min plånbok nu luktar otroligt gott. Tänk att te kan släppa ifrån sig så mycket doft, trots att det ligger väl förpackat i påsar.
Hoppas bara att doften går ur plånboken snart för jag börjar känna nu att det kanske var lite väl mycket doft för min smak.

Nu är det På Spåret-dags och te-tajm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar