onsdag 21 april 2010

Första inlägget någonsin!


Så var det dags även för mig.

Den meste bloggmotståndaren har nu kapitulerat och börjat göra som "alla andra" - blogga


Jag lovade mig en gång för länge sedan att när jag skaffade barn så skulle jag försöka mig på att blogga. (Inte för att jag skulle lägga upp bilder på mitt barn och göra det till en "offentlig person" på internet, nej det får ni verkligen inte tro att jag skulle göra så. Vill barnet ut på internet senare så får det ta det beslutet själv. Jag tänkter inte tvinga det. ) och nu är det som sagt dags.


Jag tänkte blogga om hantverk (kanske inte så orginellt, men ändå...)

Mitt hantverk, andras hantverk, offentligt hantverk, allt hantverk!


Vad hantverkar jag då? Tja... Allt möjligt faktiskt.

Jag äger en vävstol, två spinnrockar (egentligen är det väl tre, men den sista fungerar inte för tillfället och bor därför hemma hos mina föräldrar) ett otal sländor samt ett mer eller mindre oräkneligt antal nålbindningsnålar, virknålar och stickor. Dessutom syr och broderar jag en del när andan faller på.


Så jag kan garantera att det kommer att bli en hel del hantverkssnack här framöver.

Nu ska jag bara ta och leta reda på min kära kamera, ladda batterierna och sätta igång!
Bilden denna gång visar en Smålandsväv som jag gjorde någon gång under 2005. Ofärgat, två trådigt lin i varpen och ett orange entrådigt lin i inslaget. Det blev otroligt effektfullt. Just nu väntar jag på inspiration för att kunna göra något av det. Förslag mottages gärna!


Väl mött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar