måndag 26 april 2010

Äntligen lite bilder

Så har jag äntligen lyckats få min kamera att fungera som jag vill.

Här kommer lite bilder som jag lovat.



Så här blev mina nålbundna sockar i ull/soja-garnet. Lite ruggade, eftersom jag faktiskt har använt dem lite grand, men det bjuder jag på ;-)





Detta är min terapisjal. Den stickade jag på när jag var sjukskriven för utmattningsdepression tidigare i år. Jag hade tappat allt vad hantverks- och livslust hette och kunde inte förmå mig till att göra något som var roligt. Min doktor uppmanade mig att göra något som jag förut tyckte var riktigt roligt och dessutom försöka göra det varje dag. Vi kom gemensamt överens om att fyra varv på denna sjal om dagen var lagom.
Tänk att få ha stickning som medicin... Helt fantastiskt! Ännu mer fantastiskt var det att det faktiskt fungerade. Sakta men säkert blev jag friskare och friskare för att nu vara så gott som återställd. Tack doktor Gunvor för att du förstod vad jag behövde!




1 kommentar:

  1. Fantastiskt vacker sjal, eller stola som du stickat! Vilket enormt fint arbete du gjort
    kram Mia

    SvaraRadera