söndag 25 april 2010

Dags för en ny kamera?


Frågan är om jag inte måsta skaffa en ny digitalkamera. Visserligen ger den mig bra bilder, som den här på en av fjärilarna på fjärilshuset i somras, men den har ett antal andra små egenheter som jag gärna skulle vara utan.
När jag skulle ge mig i kast med att knäppa bilder på gårdagens inköp samt mina nya sockar så fungerade inte kameran. Den hade laddat ur baterierna! Detta trots att de var nyladdade i fredags... Nog kan man begära att kameran inte laddar ur redan efter två dagar?


Nå ja... Batterierna fick åka in i laddaren igen och jag hoppas att de är fit for fight imorgon igen. Då kanske det är fint väder också så att fotograferingen kan ske utomhus.
Tur att vi snart ska införskaffa en videokamera. Då kan jag använda den istället, eftersom det även går att ta stillbilder med dylika apparater. Det är ju onödigt att ha många manicker om man inte behöver (ursäkta alla teknikfans...)


Imorgon är min plan att klippa mattrasor. Jag har så mycket som bara ligger och väntar på att klippas att jag inte riktigt vet när det ska hinnas med. Men någonstans måste man ju börja...

Jag kommer troligen inte att väva någonting på min väv innan bäbisen har kommit, eftersom vävstolen blockeras av barnvagn, vagga, bilstol och annat nyttigt. Men sedan räknar jag med att kunna sitta där och väva medan lilla Pyret håller mig sällskap. Inte så dumt tänkt va!


Jag har även planer på att slipa av matsalsstolarna och måla dem. Dock tror jag att det får vänta tills jag blir lite mera... hmm.... mobil. Just nu tar magen emot överallt och det kanske är dumt att söla ner alla kläderna med målarfärg om man inte måste.

1 kommentar:

  1. Spännande med en ny blogg! Ser fram emot dina hantverk, när du kommer fram till vävstolen igen :).

    SvaraRadera