söndag 7 april 2013

Träningsvärk imorgon?

Idag gjorde jag och grannen ett byte.
Jag krattade hennes slänt och hon bjöd oss på middag.
Mycket bra byte för oss båda.
Jag krattar gärna, men tycker att det är skönt att slippa laga mat.
Hon lagar gärna mat åt andra, men får ont i kroppen av att kratta.
Perfekt läge med andra ord!

Men tro nu inte att jag hann kratta klart för mitt i arbetet så började någon kasta ner snö på oss och helt plötsligt så var det vinter igen.
Efter någon halvtimme sken solen igen och krattningen fortsatte en stund innan samma sak upprepades igen.
Vem känner sig skyldig?

Jag känner dock att mina axlar och mage (!) kommer att hävda träningsvärk imorgon.
vem trodde att man använde magen när man krattade? Inte jag i alla fall...

Nå ja...

Imorgon är det dags för jobbet igen.
Morgondagens uppgift blir att försöka fatta vad det är jag ska lära upp mig på innan hon som nu har uppgifterna slutar, vilket hon gör på fredag. *suck*
Framförhållning?
Vettiga instruktioner?
Back-up?
Nähäpp, då får väl jag styra upp det här då.
Har jag någon lust med det? Nej!

Men det är ju inte det som spelar roll.
Min fantastiska chef talade om för oss i förra veckan att hon sagt upp sig för att gå tillbaka till det företag som hon kom ifrån. *suck igen*
Vi som hade det så bra i vår grupp. Det är ju de andra grupperna som strular, inte vår. Och så gör hon såhär mot oss.
Vad vi än får nu så blir det ett nedköp. Tyvärr...

Så vad gör kaos i de andra grupperna när vi inte får ha vår L kvar?
*dubbelsuck*
Vi kommer att sörja henne länge.

2 kommentarer:

  1. Åh, nej, vad synd! Lite symtomatiskt att de bra drar och de inte så bra stannar och flockas... Om omorganisationen går som den ska, så verkar det som om jag får en riktigt nedköp till EC, någon som suttit och kuckilurat med rätt manlig chef och sedan satt på sig en kavaj, voila! En ny EC! :-))))

    SvaraRadera
  2. Det var jag och Greger som orsakade snön när vi bestämde oss för att sommardäck på bilarna var en bra idé. Förlåt!

    SvaraRadera