onsdag 3 oktober 2012

Förkylning

Jag var nästan säker på att ett par dagars vila skulle göra mig frisk.
Pyttsan!
Jag är mer förkyld idag än måndagen och tisdagen tillsammans.
Tur att det finns mycket te att tillgå.

Just nu tittar jag på TV (en tveksam lyx man får när man är sjuk) och ett program som handlar om fuskbyggare i USA.
Det som slår mig är att standarden på husen är generellt så mycket sämre än i Sverige. Isoleringen är i  det närmaste obefintlig och byggstilen liknar i många fall det som vi skulle bygga till uthus och sommarstugor.
Själva fuskbyggandet är dock detsamma som i Sverige. Klåpare som ger sig på att renovera badrum utan att använda fuktspärrar eller dra om elen utan att ens kunna stava till behörighet. Att de dessutom har mage att ta betalt för det och i vissa fall försöka stämma husägarna för utebliven betalning är också precis som i Sverige (bortsett från den där stämningsbiten förstås...)

Jag förstår dock inte charmen med all grå marmor i badrumen. Det ser precis ut som badrumen på ett hotel, renoverat på 80-talet. Det ser så opersonligt ut att man nästan blir mörkrädd. Men det kanske är opersonligt som säljer i USA, vad vet jag.

Nej, jag tror att jag ska titta på Stolthet och fördom" istället. Det är lite mer min stil.
Jag borde sätta igång med mina sömnadsprover också, men det kräver lite letande efter vettiga tygbitar. Kanske blir det idag, kanske imorgon, kanske senare...

1 kommentar:

  1. Sugit med förkylning. I lillapans klass går det härlig kräksjuka.
    Är det tv-serien, eller någon av filmerna du tittar på? Jag är sååååååååååååå svag för P&P, tv-serien, med Colin Firth. Typ när han dyker ned i dammen i en vit linneskjorta. Mmmmm. Det är grejer det.
    Krya på dig!

    SvaraRadera