lördag 14 juli 2012

Odlingslåda nummer 4

Idag har vi (mestadels Maken faktiskt) byggt ihop en ny odlingslåda till grönsakslandet. Den blev bra, men tyvärr en aning för stor åt alla håll utom uppåt.
Den blev lite för lång och lite för bred, vilket berodde på att maken inte mindes regeln vi skapade efter att ha byggt de andra tre lådorna: Gör lådorna minst en decimeter mindre än vad du tror åt alla håll. Nu sticker den ut i "gångarna" så pass att det börjar bli riktigt svårt att gå där.
Planen för resten av grönsakslandet är att helt enkelt vänta tills alla grönsaker är uppätna, eller åtminstone borta ur landet och därefter plana ut eländet och bygga lådorna först, istället för att försöka bygga lådorna runt de befintliga jordhögarna som ska föreställa små odlingsrutor. Först när lådorna väl är byggda och gångarna fixade i något sånär räta linjer ska de fyllas med jord och övrigt material.
Det är bra med en plan...

Imorgon hotar meteorologerna med regn igen. Jag tycker att det får räcka nu. Mina grönsaker vill inte ha mer regn just nu. De vill ha sol och värme. JAG vill ha sol och värme!
Någon måste ha tappat bort min väderbeställning som jag lämnade in i god tid före min semester, för det här är långt ifrån vad jag beställt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar