lördag 21 augusti 2010

Sömnlösa nätter och huvudvärk

De senaste nätterna har Lilleman bestämt sig för att vara vaken. Eller i alla fall så pass vaken så att Mamma och Pappa inte får sova. Det har varit gnäll och gny från midnatt till sexsnåret på morgonen. *suck*
Huvudvärken kommer därför som ett brev på posten tillsammans med nack-och ryggont eftersom den lille sötnosen inte nöjer sig med att ligga still och vara vaken. Nej han vill naturligtvis bli buren också.

Mattias varför är du inte här och kan laga min rygg? Du är så bra på det...

Jag har i alla fall lärt mig (eller... håller på att lära mig) att använda bärsjalen. Den avlastar ryggen mycket mer än bärselen. Den gör dessutom att jag kan använda händerna bättre än jag kan med selen. Jag kan alltså handarbeta medan jag vankar barn. Inte helt fel faktiskt. Så snart kommer det kanske upp ett par små alster till.

På gång just nu: en svart evighetssjal och några små leksaker till sonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar