måndag 16 augusti 2010

Bröllopsdag

Idag firar jag och maken två år som gifta.
Inte så imponerande, jag vet, men det är ju en bra början.
Läste i lokaltidnignen om ett par som firade 65-årig bröllopsdag. Det kan man kalla äktenskap! Snacka om att ha hållit ihop i vått och torrt. Det är bara att hoppas att de har varit lyckliga under tiden så att de inte har hållit ihop av gammal vana eller för att "det är ju så det ska vara".

Vi konstaterade att vi inte hade några presenter åt varandra och att det inte gjorde något. Presenter är ganska onödiga egentligen. Speciellt de där som ges bara för att det ska vara så. En blomma och lite extra omtanke så där mitt i veckan utan annan anledning än att man tycker om mottagaren av vardagspresenten är värd så mycket mer än de man får på bemärkelsedagar.

Att-göra-listan för idag lyder som följer:
  • Diska
  • Gå till Coop och handla
  • Baka matbröd
  • Starta en surdeg inför morgondagens bak
  • Eventuellt dammsuga lite.

Tråkigt, men välbehövligt.

Jag måste förresten skryta lite om mitt miljölöfte. Igår gjorde vi långkokt stek. Alla ingredienserna, förutom saltet och pepparen, var ekologiska. Köttet är dessutom närproducerat och inhandlat hos bonden själv. Resterna av det blir fyllning till vårrullar idag, förutsatt att filodegen som jag hittade i frysen går att använda. Annars får det bli paj.

1 kommentar:

  1. Grattis på bröllopsdagen!
    Själva firade 22-årig bröllopsdag i juli utan både det ena eller andra. :-)

    SvaraRadera