måndag 24 maj 2010

Sol och värme men ingen bäbis

Är nu 11 dagar över tiden.
Jag vet att man inte borde känna sig misslyckad över att bäbisen inte har kommit ännu, men det är precis vad jag gör.
Speciellt frustrerad blir jag när alla släktingar och vänner, förmodligen i största välvilja, ringer och frågar hur det går, för att sedan med besvikelse i rösten utbrister "men... har det inte blivit något ännu? Har du försökt att gå i trappor?" Det är ju för bövelen inte mitt fel att bäbisen inte har kommit! Och inte kan jag göra något för att skynda på det hela heller...

Och inte händer det så mycket på handarbetsfronten heller. Jag stickar och virkar lite då och då, men mina händer är, precis som mina fötter och ben, så svullna av allt vatten jag har samlat på mig den senaste veckan att de börjar göra ont.

Nu är det i alla fall strax lunchdags. Då ska jag sätta mig på balkongen, äta min lunch och läsa dagens tidning. Det var en bra idé att börja prenumerera (visserligen gratis i 6 veckor, men ändå..) just nu. Det är precis vad man behöver för att fördriva en halvtimme av dagen. Perfekt när solen skiner dessutom.

Undrar just om jag borde plocka in lite barnkläder i garderoben?
Nja... Jag tror att det får vänta tills vi ser om det blev en pojke eller flicka. Vissa saker behöver nog inte plockas upp om det blir en pojke. visserligen är jag tämligen liberal med barnkläder och tycker att pojkar och flickor visst kan ha samma kläder, men jag vet att det ligger en chockrosa klänning i gömmorna och väntar. Där sätter till och med jag gränsen. Däremot låter jag nog bodysarna med prinsessor vara, även om det blir en pojke. Folk får stå ut med det helt enkelt =0)

1 kommentar:

  1. Stackare, det är asjobbigt att vara höggravid. Det borde jag veta eftersom min granne frågade mig om "det är dags snart", med vad frågar jag, " att åka in till BB". Kul att höra när är så ogravid man inte ens har en liten spermie i äggledarkanalen.
    Lycka till med allt!
    Kram Kicki

    SvaraRadera