torsdag 20 maj 2010

Maj-sockorna är klara!


Jag har just insett att jag är usel på att ta bilder... Men här är de i alla fall, mina maj-sockor!
Sockan till vänster är inte blockad, eftersom jag inte hade så mycket kuddfyllning (eller vad man nu kallar det där vita, fluffiga som man fyller kuddar och gosedjur med) för tillfället. Men om ni vill se hur den ser ut uppstoppad så går det bra att titta på det tidigare inlägget som jag gjort. Den ser likadan ut förutom att ränderna går åt andra hållet över foten.
Sockarna är för små för mig, men jag ska nog hitta någon lämplig person att ge dem till. Någon med små fötter kanske? ;-)
Förresten...
Är det någon som har något bra tips på hur man blockar sockar på något fiffigt sätt? Det verkar hopplöst att stoppa upp dem med tidningspapper varje gång. Att spänna ut dem på strykbrädan känns inte heller som någon lyckad idé. Alla tips är välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar