söndag 9 maj 2010

Linnés Hammarby

Om ni inte varit till Linnés Hammarby så kan jag varmt rekommendera det. Trevlig omgivning, trevliga promenadstigar och trevliga guider.
Det kostade visserligen 60:- att gå in, men det tycker jag att det var värt. Till sommaren skulle de dessutom ha flera olika djur som skulle beta i omgivningarna och då blir det förmodligen ännu mysigare.


Vi gick med på visning av trädgården och huset. Det tog sammanlagt ungefär två timmar. Det blev lite jobbigt för mina svullna fötter, men som tur var hade de en hel del sittplatser inne i huset så jag kunde sitta ner medan guiden pratade på och visade rummen där.


Vi avslutade vårt strosande på Linnés Hammarby genom att äta en trevlig och prisvärd soppa i museets café. det var någon form av grönsakssoppa (jag tror att det var squash, paprika och ruccola) som var helt fantastisk. Den kostade 69:- och till det fick man stenungsbakat surdegsbröd med hemkärnat smör. Dessutom ingick det påfyllning, men det var förmodligen bara idag eftersom det var så lite besökare att soppan förmodligen inte hade gått åt annars.


Det var helt klart en trevlig söndag. Vi får göra fler liknande utflykter i sommar. Jag måste i vilket fall ta med kära Mamma till Hammarby när hon kommer ner här framöver.

jag måste bara se till att hon har en stor ryggsäck eller påse med sig. Antalet skott och frön hon skulle ta med sig därifrån måste ju få plats någon stans =0) Vissa saker skulle hon nog visserligen kunna ta med sig utan att någon protesterade. Det var visst någon sorts Körvel som hade invaderat hela parken. Den fanns visst överallt och personalen gjorde sitt bästa för att få den att hålla sig inom sina gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar