söndag 10 februari 2013

Det där med bilder...

Jag gjorde ju upp någon sorts nyårslöfte där för några veckor sedan som handlade om att jag skulle börja lägga upp bilder på bloggen igen.
Det verkar som att det löftet sket sig...

Nå ja... Tur att året är längre än januari och halva februari.

Så fort jag hunnit med att sticka/virka/nålbinda/sy färdigt någonting så ska jag ta några bilder.
Jag ska ju uppdatera garnstatistiken också så det kan väl bli ungefär samtidigt kan jag tänka.

På handarbetsfronten så håller jag i alla fall på med en helt gigantisk mormorsruta i riktigt tunt bomullsgarn. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men den är ganska fin =0)

Jag planerar även att sy lite av allt det tyg som jag har insett att jag har. Kanske några klänningar i 60-tals stil?

Jag ska även spinna upp all ull som ligger i kökssoffan. Det är ganska många kilo...

Utöver detta så ska jag måla den nyss nämnda kökssoffan samt åtta stolar i någon lämplig färg.
Köksbordet behöver också slipas.
Vid närmare eftertanke behöver nog sonens säng ett nytt lager färg också.
För att inte tala om alla pallar som står här och ser fula ut...
Och visst måste alla skärbrädorna i köket hyvlas av också. De ser ju inte riktigt kloka ut med sina djupa jack. Inte är det särskilt hygieniskt heller. Säkert både en och två miljoner bakterier i de där fårorna.
Tur att vi inte är så kräsmagade i den här familjen =0)

Nu blir det lite Sagan om ringen igen innan läggdags.
Fina kläder.
Skäggiga, smutsiga karlar i fina kläder.
Skäggiga, smutsiga karlar i fina kläder som svingar svärd.
Skäggiga, smutsiga karlar i fina kläder som svingar svärd och pratar alviska.
*myyyys*

(märkligt vad verkligheten var långt borta nu...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar