söndag 13 februari 2011

Utsövd!

Härligt att vara utsövd!
Sonen var utlånad till farmor och Farfar i natten som var.
Jag och maken passade på att sova hela natten utan avbrott. Det blev säkert åtta timmars ostörd sömn, till skillnad från 3 timmar en vanlig natt.
I morse hann vi till och med läsa tidningen!
Underbart!

Mitt hantverkande denna helg har bestått av några varv på min sjal-som-blev-en-poncho samt att sy högre spjälskydd till sonens spjälsäng. Spjälskyddet blev jättefint med Nalle Puh-tyg i ljusblått. Det enda som saknas är en bra fastsättningsanordning, men det får duga med små virkade snoddar tills vidare.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för tipset! Har aldrig tänkt på att Karolina kunde vara ett alternativ! Schysst! Det ser ju dessutom ut som om det är ett mönster som är lätt att memorera.
    Synd om du kanske inte kommer tillbaka, hade känts skönt att ha en med-stickerska på enhetsmötena :-)))) Men jag förstår vad du menar med tåg och pendling. Min man pendlar till Stockholm och, ja, du kan ju tänka dej hur det är med tre små barn i familjen. Hoppas att du får jobbet om du känner att det är något för dej!
    Sköt om dej!
    :-) Zoo keeper

    SvaraRadera