söndag 26 december 2010

Hemma?

Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga.
Inte i detta fall verkar det som.
Vi blir fast här hos mina föräldrar en dag till.
Inte mig emot, men det är ju lite jobbigt för maken som ska hem och jobba.

Jag hann i alla fall med att spela en omgång Age of Empires med min kära bror. Det var nog två år sedan vi spelade sist... Men ack vad bra vi är! Alla fienderna slogs ned med buller och bång och jag fick använda mina präster till att konvertera massor med bönder och hästar. Vi murade in oss, som vanligt, och byggde torn så det stod härliga till.
Ni som inte spelar AoE får förmodligen inte ut så mycket av ovanstående, men jag kan säga som så att vi hade tokskoj!

Vi har även hunnit med att spela Sundsvallsspelet (ungefär som Monopol, men med frågor om Sundsvall istället för chans- och allmänningskort). Det gick ganska bra. Hade vi spelat en halvtimme till hade jag nog vunnit, men nu knep maken hem segern istället.
Sonen försökte vara med och spela, men han lessnade snart, eftersom han inte fick äta upp vare sig spelpjäserna eller korten. Han övade då på att krypa upp för trappen samt att platta ihop tomma godiskartonger. Han lyckades bra med båda sakerna.
Tur att Morfar var där och vaktade yrvädret så att han inte gjorde illa sig.

Det ska bli skönt att komma hem (när vi nu lyckas med det...) och få sova i sin egen säng. Visserligen är sängen här också skön, men den är ju bara 120 cm istället för vår stora sng hemma på 160 cm. Det får helt enkelt inte plats två vuxna och en liten krabat (som dessutom envisas med att ligga på tvären) i en mindre säng än den som vi har hemma. Det resulterar nämligen i öm nacke och ond rygg.
Vill ha min säng!

Vill också att det ska sluta snöa.
Vill att min bror ska komma och hälsa på.
Vill få tid över att fixa iordning i Kaspers rum (som fortfarande är mitt textilrum) så att där blir fint och barnvänligt.
Vill hinna baka.
Vill en massa saker...

Synd bara att man inte får allt man vill...
Eller är det tur kanske?

1 kommentar:

  1. Ta det lugnt i trafiken och är det riktigt busväder så är det bättre att ni kommer hem en dag för sent, eller hur?
    Gubben och jag har inga barn, men 3 hundar och 3 katter och för något år sedan skaffade vi en 180 säng så jag skulle få plats att sova. :-) Behöver väl inte tala om var hundarna och ev katterna ligger?
    Ha en fortsatt skön julhelg!

    SvaraRadera