torsdag 16 september 2010

Sossarna... *suck*

Sossarna tycker att jag borde rösta på dem i kommunalvalet. Detta talade de om för mig genom att skicka hem ett brev där de talade om hur idiotiska Moderaterna och det lokala partiet SFS är.
Det är ju precis så man INTE får min röst.
Att de dessutom inte är sanningsenliga i sin information när de gnäller på att Moderaterna inte håller med i olika situationer (exempelvis i upprustningen av det lokala centrumet) gör ju inte situationen bättre.

Nu är jag ju inte direkt något fan av Moderaterna heller, men jag känner att de har ungefär hundra gånger så stor chans att få min röst än vad Sossarna har. Varför? Jo, det ska jag tala om. Moderaterna avslutar inte alla sina utskick och uttalanden med: "Och för övrigt anser vi att Sossarna är idioter" eller andra meningslösa påhopp.

Ett exempel på de lokala Sossarnas mindre begåvade uttalanden såg jag för ett par år sedan när de höll på att rusta upp vägarna i kommunen. Då satt det skyltar lite här och var där det stod ungefär följande: "Socialdemokraterna i kommunen ser till att vägarna hålls hela och fina."
Det låter väl inte så farligt, men längst ned på skyltarna tyckte de att de var tvungna att lägga sig till med följande kommentar på sandlådenivå: "Och Moderaterna säger nej, som vanligt"

Hur puckat är inte det?
Om man inte kan bedriva sin politik utan att smutskasta de andra partierna i slutet av varje uttalande så kan man lika gärna hålla tyst. Kan det kanske vara så att Sossarnas politik är en smula svag och att det är därför man känner sig tvungen att ta till sandlådemetoden? Kunde man inte, i exemplet ovan, bara ha talat om hur bra det egna partiet var? Behövde man verkligen smutskasta det andra partiet i samma andetag?
Det kan ju mycke väl ha varit så att Moderaterna sade nej till en upprustning av vägarna, men det är väl inget man måste basunera ut på skyltar lite här och var i kommunen. Det står varje medborgare fritt att gå in på kommunens hemsida och titta hur partierna röstade i kommunfullmäktige när vägfrågan avhandlades.
Jag vill inte få sådan "information" uppkörd i ansiktet varje gång jag färdas längs med kommnunens vägar. Men... Det kanske bara är jag som är så känslig.


Nu gäller det bara att hitta en lämplig kandidat som ska få min röst. Just nu tycker jag att ingen av de lokala partierna är värdiga min röst. Kan man inte välja in en politisk vilde istället? Jag kan ställa upp om ingen är intresserad.

1 kommentar:

  1. Kan du inte skicka en länk till detta inlägg till Anders Johansson?

    SvaraRadera