söndag 15 april 2012

Tre härliga dagar

I fredags vaknade jag vid halv-sju-snåret på morgonen och funderade på vad som var fel.
Det visade att det inte var något som var fel utan bara sonen som hade sovit i sin säng hela natten och därför inte kunde putta ut mig ur sängen.

Strax därefter vankade sonen och var på ett strålande humör. Vi åt frukost och sedan bar vi ut alla mina blomplantor i växthuset. Sedan grävde vi lite i trädgårdslandet och gjorde lite annan nytta innan lunch. Sonen åt lunchen med god aptit och sedan lade vi oss i hans säng och läste några pixi-böcker. Sedan sade han "nattnatt mamma" och "hålla mamma toffen" (läs: jag vill hålla i mammas hårtofs) innan han somnade gott på min arm.
När han vaknade fortsatte det härliga humöret hela resten av dagen. Vi bakade bröd och tittade på film och myste hur mycket som helst.
Helt fantastiskt!

Igår var vi på dop när sonens lilla tremänning fick sina namn.
Tremänningens mamma ska jag anlita när jag fyller 30 nästa sommar för hon hade gjort så fina bakverk till fikat efteråt. Det var länge sedan jag såg så mycket rosa, men fint var det onekligen. Fina muffins med små figurer i sockerpasta på, rosa maränger i två nyanser, rosa hallonkakor, bullar med rosa socker på samt tre superfina tårtor i rosa och vitt.
Sonen fick bulle och muffins samt mjölk i glas med sugrör. Han var helnöjd!
Han var inte lika nöjd i kyrkan under själva dopet eftersom han blev fråntagen ballongerna som han satt och blåste upp. Han höll sånär på att släppa iväg ballongerna också, men svärfar lyckades få dem att bara prutta istället vilket i sig lät ganska komiskt.

Idag åkte hela familjen till ett gigantiskt köpcentrum och shoppade loss. Jag handlade två par skor, en klänning (det höll sånär på att bli tre till, men jag hejdade mig i sista sekunden. Det finns gränser för hur många fotsida festklänningar man kan ha i sin garderob), två tröjor, fyra par strumpbyxor varav två i riktigt knalliga färger samt några halsband och örhängen.
Och jag lyckades dessutom, hör och häpna, låta bli att handla en enda svart sak! Allt jag handlade var i färg (om man bortser från den där klänningen som råkade vara grå, men den var ju i alla fall inte svart...)

Vi lyckades dessutom handla en lampa som nu mera hänger över matbordet i vardagsrummet. En sådan har vi letat efter länge utan att hitta något som vi kunde enas om. Den var dyr, men vad gör man inte för husfridens skull =0)

När vi kom hem var jag och sonen ute i växthuset igen och planterade ut lite växter. Vi satte dessutom lite vitlök ute i trädgårdslandet. Det ska bli jättespännande att se hur allt växer i sommar.
Tack och lov tycker sonen att "lekandet" i växthuset är bland det roligaste som finns så vi kan vara där nästan hur mycket som helst.

Vad jag är glad att vi flyttade hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar