tisdag 14 juni 2011

Misstänksamhet

Jag blir alltid lite nervös när folk jag inte känner speciellt väl är trevliga mot mig.
Något säger mig att det bara är mitt förflutna som talar, men ibland funderar jag om det inte är något annat också... Ibland handlar det om intuition, ibland om rena fördomar.
När jag är lite tveksam till en ny bekantskap så har det oftast visat sig att  personen i fråga varit av en... hmm... låt oss säga en tveksam natur.
Jag vet att det låter en smula övermodigt att säga att jag kan se på folk vad de är ute efter, men ofta stämmer mina iakttagelser. Det är något med ögonen som avslöjar dem.

Min nyaste bekanstskap har tveksamma ögon. Jag är inte helt säker på vad de säger, men igår såg jag ett nytt ljus i dem som jag inte sett förut och jag hoppas och tror att det ljuset är det som gäller. Det andra, det som gör mig tveksam, är förmodligen en fasad som är till för att man inte ska upptäcka det där ljuset som är sårbart.

Amatörpsykologen har talat! =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar