onsdag 4 maj 2011

Blä!!

Jag gillar att sticka.
Dock gillar jag inte att repa upp och sedan sticka om samma sak igen. Det är inte kul...

Jag har kämpat på med en fin grå långärmad tröja sedan i höstas. När jag nu äntligen var färdig med alla delarna och skulle montera alltsammans så passade inte ärmarna. Tröjan fick puffärmar helt plötsligt och det var ju inte riktigt vad jag ville ha. *suck*
Det var bara till att sprätta lös ärmarna, repa upp de översta 15 centimetrarna på varje ärm och sticka om.

Jag skyller på att mönstret inte är det lättaste att förstå. Inte för att stickningen på något vis är svårt men för att själva instruktionerna är en smula... hmm... ofullständiga, vilket innebär att man ibland får gissa sig till vad man ska göra.
men men... Jag har stickat klart den ena ärmen nu och sytt fast den igen. Slätt och fint. Inga bucklor. Perfekt!
När den andra ärmen kommer på plast och den är blockad och klar så kommer en fin bild också. Lovar!

1 kommentar:

  1. Det är tålamod det! Duktigt jobbat tycker jag, som håller med om att repa upp, ja, det känns lite som en omtenta... Inte kul! :-) Ser framemot en bild!

    SvaraRadera