måndag 26 augusti 2013

Trafikstörning

Till Dig du medelålders+ man i den silvergråa Audin av stor och vräkig modell som tutade argsint åt mig i rondellen vid SLU häromdagen.

Att jag skulle åka rakt fram genom rondellen stod tämligen klart, men det stod inte lika klart var bilarna till vänster om mig skulle ta vägen.
Visserligen gjorde jag mig skyldig till en liten extra tvekan som möjligen var onödig, men hellre en extra tvekan än att krocka tycker jag. Och för att vara ärlig, det hela tog ju bara några sekunder extra. Ett fåtal sekunder som vi båda lätt borde kunna offra för att säkert komma hem till våra familjer.
Detta tycks dock inte vara Din inställning.
Vad fick Dig att tro att du hade rätt att bedöma trafiken åt mig?
Varför tyckte Du dig veta vad jag såg?
Och varför i hela fridens namn fick Dig att tuta när jag började köra ut i rondellen så att jag fick bromsa in ännu en gång?
Jag hoppas att du är medveten om att Du genom detta handlande fördröjde din hemfärd med ytterligare säkert tre sekunder.

När vi tagit oss förbi rondellen körde Du raskt förbi mig bara för att sedan fastna bakom några andra lånsamma fordonsförare vid nästa lilla rondell. Pilutta dig!

det ör inte utan att jag undrar över hur Du hade reagerat om jag varit lite mer impulsiv och faktiskt gjort det som föll mig in, nämligen stannat min bil, kastat mig ur och gått fram till Dig och din Audi och skällt ut dig efter de fina och välkomponerade noter som jag just då hade i huvudet.
Kanske tur för Dig att jag inte gjorde det. Det hade ju tagit flera sekunder extra. Kanske till och med flera minuter. Hemska tanke...

Ett litet tips från mig till Dig: Hakuna Matata

1 kommentar:

  1. Är helt övertygad om att det var en golfspelande 40-talist! :-)))))

    SvaraRadera